The Epoch Times caught masquerading their biased report as AP and Reuters coverage

Below the short article it states: “The Associated Press and Reuters contributed to this report.” This is false. The article is a shortened, verbatim version of another The Epoch Times article published online written by a staff journalist, Andrew Thornebrooke.[i] I believe this is a serious breach of journalistic ethics, as it misleads readers into believing this was authored by AP or Reuters. As it stands, it appears as if The Epoch Times is masquerading an in-house story as one by the AP and Reuters.